Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Incydent nad lotniskiem w Radomiu.
Opublikował Wiadomość
MK-J 
Mod
kapitanka



Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 22 Wrz 2007
Posty: 7498
Skąd: north
Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   Incydent nad lotniskiem w Radomiu.

wp.pl napisał/a:

Incydent nad lotniskiem w Radomiu. Piloci lądowali z niepełnym podwoziem.


Jak poinformował rzecznik prasowy Dowództwa Sił Powietrznych w trakcie podejścia do lądowania samolotu szkolnego PZL-130 Orlik nie wysunęła się część podwozia. Do incydentu doszło o godzinie 16.22 nad lotniskiem w Radomiu. Pilotom udało się bezpiecznie wylądować.

Podczas powrotu z lotu szkoleniowego przy próbie wypuszczenia podwozia do lądowania załoga stwierdziła, że nie wysunęła się prawa goleń podwozia głównego. Piloci zameldowali służbom naziemnym o sytuacji i wykonali czynności przewidziane w Instrukcji Techniki Pilotowania. Pomimo podjętych przez nich działań prawa goleń pozostała schowana.

Instruktor, podpułkownik pilot Maciej Wilczyński, podjął decyzję o lądowaniu z wypuszczonymi goleniami lewą i przednią na pasie startowym lotniska. Działania załogi i służb lotów były prawidłowe, manewr lądowania przebiegł bez następstw. Po zatrzymaniu się samolotu instruktor i uczeń - plutonowy podchorąży Paweł Klimkowski opuścili kabinę.

Samolot o numerze bocznym 046 został zabezpieczony do dyspozycji Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.


LINK
_________________
Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie
ma prawa do przyszłości. J. Piłsudski
 
 
i 
Guru



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 14050
Skąd: ---
Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Komisja będzie miała co robić. Zwłaszcza, że to już będzie sprawa polityczna.
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
Antonio 
9



Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2004
Posty: 4337
Skąd: stąd
Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Dlaczego polityczna?
_________________
####### - Zdrap zdrapkę, a zobaczysz opis.
 
 
Ryś 
7
Pomóc - rzecz ludzka



Pomógł: 37 razy
Wiek: 61
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 2608
Skąd: Głogów
Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Ważne, że nikomu nic się nie stało. :brawo:
_________________
Jeśli uznasz, że ktoś na forum Ci pomógł - daj mu punkt - używając przycisku "pomógł".

Aż nadto bardzo szczęśliwy emeryt :) :) :)
 
 
McSimus 
7
...pod kątem prostym 45 stopni !!!



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 2605
Skąd: z wojska panie
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

Czy to było bezpieczniejsze niż "zwykłe" lądowanie na brzuchu na trawie ?
_________________
I ty również możesz pomóc www.pajacyk.pl Dzieci czekają :)
 
 
RadArek 
8



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 3328
Skąd: Polska, ale co 3 tyg.
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

To gratulacje dla mistrza za lądowanie na dwóch kołach!!! Samolot nie ucierpiał to, w czym problem? Tylko elew miał pewnie pełne gacie .... co nie dziwi...
_________________
Polak diabłu pamięta:)
 
 
 
McSimus 
7
...pod kątem prostym 45 stopni !!!



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 2605
Skąd: z wojska panie
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

Elew czy podchorąży ?
_________________
I ty również możesz pomóc www.pajacyk.pl Dzieci czekają :)
 
 
RadArek 
8



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 3328
Skąd: Polska, ale co 3 tyg.
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

No, uczący się pilot hehe.
_________________
Polak diabłu pamięta:)
 
 
 
i 
Guru



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 14050
Skąd: ---
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

Antonio,
drugi raz podwozie. A to się w lotnictwie nie zdarza. Resztę sam sobie dopowiedz. :gent:
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
Darek1 
5



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 609
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

W lutym to był TC II (i wada konstrukcyjna zaworu zwrotnego - nie zadziałała główna instalacja hydrauliczna i w skutek tego nie miała prawa (taki projekt) zadziałać też awaryjna). Wczoraj lądował awaryjnie TC I (i sądząc z opisu raczej chodzi to o ewidentne uszkodzenie mechaniczne - goleń podwozia zblokowana na zamku - po mojemu nawet najlepsza instalacja hydrauliczna nie poradzi sobie z wypuszczeniem tak zablokowanego podwozia).
 
 
McSimus 
7
...pod kątem prostym 45 stopni !!!



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 2605
Skąd: z wojska panie
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

RadArek - podchorąży ! ;)
Ja już zaliczyłem podobną sytuację w strefie. Tyle, że u mnie nie załapał jeden zamek i Iskra wypuściła goleń podczas wirażu.
_________________
I ty również możesz pomóc www.pajacyk.pl Dzieci czekają :)
 
 
s.p.a.p. 
5


Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 389
Skąd: WP
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

Tylko się cieszyć :brawo: kolego. Problem jest podstawowy :cry: Dlaczego nie możemy tego wyeliminować? Wiecznie szczęście nie będzie dopisywać :nie2:
 
 
MK-J 
Mod
kapitanka



Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 22 Wrz 2007
Posty: 7498
Skąd: north
Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

Cytat:

Orliki zawieszone


Wszystkie loty na orlikach z serii TC-I zostały zawieszone. Powód? Kłopoty z wypuszczeniem podwozia

Równo pół roku po awaryjnym lądowaniu orlika na lotnisku w Radomiu w kolejnej tego typu maszynie wystąpił problem z wypuszczeniem podwozia. - Podczas powrotu z lotu szkolnego na lotnisko w Radomiu, 1 sierpnia 2012 roku, o godzinie 16.22 załoga samolotu PZL-130 Orlik TC-I o numerze bocznym 046 przy próbie wypuszczenia podwozia do lądowania stwierdziła, że nie wysunęła się prawa goleń podwozia głównego - mówi ppłk Artur Goławski, rzecznik prasowy Dowództwa Sił Powietrznych. Piloci zameldowali służbom naziemnym o sytuacji i wykonali czynności przewidziane w Instrukcji Techniki Pilotowania. Mimo podjętych czynności prawa goleń samolotu nie została jednak schowana. Wówczas instruktor-pilot ppłk Maciej Wilczyński podjął decyzję o awaryjnym lądowaniu (z wypuszczonymi goleniami lewą i przednią). Manewr przebiegł bez następstw, a działania załogi i służb lotów oceniono jako prawidłowe. Po zatrzymaniu samolotu instruktor oraz uczeń - plutonowy podchorąży Paweł Klimkowski bezpiecznie opuścili kabinę. Samolot został zabezpieczony. Incydent zbada Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. Z uwagi na incydent do odwołania zawieszone zostały loty na orlikach z serii TC-I. Szkolenia są jednak realizowane na maszynach TC-II. Podobna awaria na orliku miała miejsce dokładnie pół roku temu, 1 lutego br., z udziałem samolotu PZL-130 Orlik TC-II o numerze bocznym 038. Podczas podejścia do lądowania, po wykonaniu lotu szkolnego po trasie, załoga stwierdziła brak możliwości wypuszczenia podwozia sposobem zasadniczym oraz awaryjnym. Samolot lądował wówczas z częściowo wysuniętą golenią podwozia przedniego oraz całkowicie schowaną golenią podwozia głównego. Wówczas przyczyną awarii była usterka techniczna spowodowana wadliwym działaniem serworozdzielacza w układzie wypuszczania podwozia.

Marcin Austyn

LINK
_________________
Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie
ma prawa do przyszłości. J. Piłsudski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group